A könyvkiadás nem ördögtől való

A könyveknek egyre nagyobb szerepük van ebben a mai felgyorsult, őrült, digitális világban. Nem hiszed?  Pedig a koronavíruson kívül csak a könyv képes elérni azt, hogy lassítsunk, leálljunk, pihenjünk és egy kicsit magunkkal foglalkozunk. A könyv azonban önmagában nem ér semmit.

Mi a könyv?

A könyv ebben a formában csupán csak egy nyomdai termék. Értelmet akkor nyer, ha el is jut az olvasóhoz, ha az üzeneted, a gondolataid, a mondanivalód befogadóra talál. Arra pedig nem épp az asztalfiók a legjobb megoldás.

Magadnak vagy másnak írsz?

A legtöbb könyv életciklusában a könyvkiadás az utolsó előtti lépés – az, ami az eladás mellett felteszi az i-re a pontot.

  • Ha ez a mozzanat kimarad,
  • ha alábbhagy a népszerűsítés és eladás érdekében tett lelkesedésünk,
  • ha nem beszélünk a könyvünkről folyamatosan,

akkor bizony szinte felesleges is volt megírnunk. Akkor nem másról beszélünk, mint egy önvallomásról, egy „naplóról” függetlenül attól, mi is a könyvünk témája.

Emlékszel még az érzésre, mikor először hoztad el a könyvedet a nyomdából? Milyen volt kézbe venni, megszagolni, magadhoz ölelni? Ne tagadd, biztos vagyok benne, hogy te is megtetted. Idézd fel, ragadd meg ezt az érzést, szeretgesd, ápold szüntelenül, különben mit sem ér a belefektetett energia, a szerkesztővel, korrektorral, grafikussal, tördelővel, nyomdával való kapcsolattartás. És mit sem ér a pénzed.

Éppen ezért kérdezem: te kinek is írsz tulajdonképpen?

Hányszor hallottam már, hogy ott porosodik a sarokban több száz példány. Hányszor hallom az alábbi mondatot: „Nem értem, mi lehet a gond, hiszen az elején olyan szépen fogyott.” No igen, nagy valószínűséggel többet foglalkoztál a könyveddel „azon melegében”, mint pár héttel a kiadása után. 

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a könyvkiadás, nem beszélve a marketingről sokaknak nyűg. Van, aki csak írni szeret, mert kikívánkoznak belőle a gondolatok, amelyekről úgy hiszi, akár mások számára is értékes, elgondolkodtató lehet.

Mégis, ha a potenciális olvasók nem tudnak a könyved létezéséről, hogyan gondolhatnák, hogy fontos lehet a számukra?

Mi történjen a könyvkiadás után?

A könyvkiadás folyamatában nincs megállás. Újra és újra meg kell mutatni, hogy

  • mid van,
  • mit tudsz adni másoknak,
  • mivel tudsz hozzájárulni ahhoz, hogy egy könyvimádó rád találjon, téged a te könyvedet akarja,
  • netán követelje a folytatást.

Ne legyen már ez utópisztikus! Hiszen az életben bármi lehetséges, és amúgy is, valahol el kell kezdeni.

Az én könyvemmel segítek neked is. Szeretnék hozzájárulni a sikeredhez, szeretném, ha te is úgy éreznéd, volt értelme a munkádnak. Leveszem a könyvkiadás terheit a válladról, még ha nem is az összeset, hogy elmondhasd, „magánkiadásban adtam ki a könyvemet, és nagyon megérte”.

Keress meg itt vagy a Facebookon.

Hozzászólás

Az email címedet nem publikáljuk. A kötelező mezőket *-al jelöltük.